Svar till anonym angående rökning & alkohol under graviditet!

1kommentarer

Spontan fråga, vad tycker du om gravida som 1. röker under graviditeten? 2. dricker alkohol under graviditeten?

Svar:

* Rökning - Ya vad kan jag säga, jag är gravid och röker, försökte slut men det gick inte alls bra. För det första har jag redan innan graviditet ett jävla temprament som inte heller blir bättre av alla hormoner osv som kom med graviditeten. Och sen försöka sluta röka till de? Nej det gick inte alls så jag fortsatte röka eftersom stress, orolighet osv kan öka missfallsrinken osv. Så jag tog beslutet att fortsätta. Det är väl inte bra men för mig va de bäst så plus att rökning under graviditet är inte så farligt som de sägs vara. Så rökningen är något ja tycker e helt upp till en själv.

* Alkohol - Antar att du tror jag dricker under min graviditet eftersom jag skrivit om fest osv? Men NEJ! Absolut inte! Har inte druckit en ända droppe sen jag blev gravid! Och skulle aldrig i mitt liv tänka tanken! När jag går på fest så umgås jag med fulla folk osv, men jag själv är nyckter! Skulle aldrig ens tänka tanken att smaka en liten droppe alkohol under graviditet för jag anser att de är något man bara inte göra! Jag är totalt emot de! Där tar man alldeles för stora risker! Kan man inte hålla sig från alkohol under 9 månader kanske man inte borde skaffa barn.. Så nej alkohol är inte tillåtet för mig under graviditet.

1 kommentarer

Whyloans

13 Jun 2011 10:58

Keep up the good work.

Kommentera

Publiceras ej