Därför vill jag ha egenvårdnad!

2kommentarer

Kan förstå folk som undrar varför jag ska försöka få egen vårdnad
och det är inte bara för att det är slut mellan mig och killen!

För de första! - första anledningen till egen vårdnad är att jag själv ska kunna fylla i papperna om Damien, alla papper istorsätt fram tills han är 18 år. Killen är själv 19 och vet inte hur man skriver på ett papper om sitt eget liv. så hur ska han ta de ansvaret över Damien? Nej. Funkar inte.

För de andra! - Jag är inte ute efter att "Killen aldrig ska träffa sin son", och det kan ja heller inte begära med egen vårdnad! Däremot vill jag skydda Damien för killen och ha kontrollen över allt medans killen träffar Damien så att inget kan gå fel!

& För de tredje!
- Jag vill inte att killen ska kunna öppna käften om ja skulle villja flytta!
Men nu har ju jag även tagit reda på fakta och han måste ha en jävla bra anledning till att inte jag ska flytta och han kan ju försöka med "hur ska ja träffa min son" han kan väl åka buss då om han vill träffa sin son?

Fråger om detta så bara att fråga på.

2 kommentarer

sandra

15 Mar 2011 23:31

Om du flyttar innan Damien föds så blir han väl folkbokförd i den kommun där ni bor? Alltså om ni skulle flytta till södertälje så är det hans "hemstad"? =)

Amanda

08 Apr 2013 01:36

du är rätt rolig du!
visserligen så är detta inlägget ganska gammalt.. men du skriver att du aldrig skulle kunna ta damien ifrån någon, men hur blir det nu när du ska flytta till Västerås och damiens pappa bor i Finspång?
kanske låter hårt, men inget illa menat :)

Kommentera

Publiceras ej