Min pappa

2kommentarer

Den snällaste människan man kan tänka sig, han valde fel vägar för sig själv villket drabba familjen men min pappa hade inget ont i sig, han brydde sig om alla, dömde aldrig någon, hämnades aldrig på någon, han ville aldrig en människa illa vare sig de va hans värsta fiende eller inte. han fanns till för alla, han kunde ge bort sina sista pengar, sista cigg, sista alkohol till dom han brydde sig om. han va alldeles för snäll, för snäll för att ens sätta ner foten för dom som utnyttja hans snällhet. hans hjärta va sörre än någon annans, han fanns alltid! Jag har aldrig bråkat med min pappa, vi har aldrig grälat eller tjaffsat. jag va alltid så jävla glad när ja va liten o skulle få åka o hälsa på han, för när ja va där så umgicks vi verkligen, ja lekte aldrig för mig själv, vi kanske inte gick på bio eller eller sånt som andra gör men de lilla vi hitta på va stort för mig. minns en gång då vi gick ut mitt inatten kl kanske va 1-2 o så gravde vi upp gräsmattan o rabbaten utanför för att hitta mask till fisket. bara där e ett tex, kommer aldrig någonsin glömma de. jag saknar honom något så fucking otroligt, varför just han lixom... världen e orättvis. vill fortfarande inte förstå. när han dog så dog en del av mig, o de kommer alltid fattas en bit. men vardagligen så tänker jag inte på de längre, o de e inte alla gånger ja e ledsen när ja tänker på han, men visats stunder e jobbiga, när ja verkligen förstår att han aldrig någonsin kommer tillbaka.
jag älskar dig


2 kommentarer

E

15 Apr 2013 13:06

Du är stark linnea!
Du har kommit så pass långt i ditt liv, så klarar dig igenom den oändliga smärtan!

Maria

21 Apr 2013 11:55

Ja livet är riktigt orättvist! :( Men som föregående kommentar säger, så är du stark. Jag är riktigt imponerad av dig, för om min pappa skulle lämna mig på det sättet så skulle jag troligtvis aldrig ta mig upp igen! :/

Kommentera

Publiceras ej